Thursday, June 11, 2009

Setiap hari IBU doakan...

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang...
Segala puji bagi Allah Tuhan Pentadbir seluruh alam...
Pujian yang melengkapi nikmatNya dan pujian yang menambahkan kelebihanNya...
Wahai Tuhan kami bagiMu segala puja-puji sebagaimana patut kerana kebesaran zatMu dan agung kekuasaanMu...
Ya Allah! Tolonglah kami supaya ingat kepadaMu, syukur kepadaMu dan elok ibadah kepadaMu.
Ya Allah! Aku berlindung kepadaMu dari kesusahan dan kedukaan, Aku berlindung kepadaMu dari lemah kemahuan dan kemalasan, Aku berlindung kepadaMu dari sifat pengecut dan bakhil, Dan aku berlindung kepadaMu dari banyak hutang dan kezaliman manusia.
Ya Allah Ya Tuhan kami, Sesungguhnya kami memohon supaya Engkau memelihara kami, KepadaMu lah kami pertaruh agama kami, Ahli keluarga kami, Harta-harta kami.
Ya Allah! Jadikanlah kami dan mereka itu di dalam pemeliharaan, perlindungan, keamanan dan penjagaanMu daripada semua syaitan yang mempunyai mata, yang mempunyai kedengkian dan yang mempunyai kejahatan. Sesungguhnya Engkau di atas tiap-tiap sesuatu itu Maha Berkuasa. Ya Allah! Bukakanlah untukku pintu-pintu kebaikan, pintu-pintu keselamatan, pintu-pintu kesihatan, pintu-pintu nikmat, pintu-pintu keberkatan, pintu-pintu kekuatan, pintu-pintu cinta sejati, pintu kasih sayang, pintu-pintu rezeki, pintu-pintu ilmu, pintu-pintu keampunan dan pintu-pintu syurga...
Ya Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang
Ya Tuhan Kami, kurniakanlah kepada kami kebajikan dunia dan kebajikan di akhirat dan pelihara kami daripada azab api neraka.
Rahmat Allah ke atas penghulu kita, Nabi Muhammad SAW, ke atas keluarga dan para sahabat semuanya.
Maha Suci Tuhanku,Tuhan yang mempunyai sifat kemuliaan daripada apa yang mereka gambarkan, Dan kesejahteraan ke atas segala Rasul, Dan segala puji semata-mata untuk Allah yang memerintah sekalian alam.
Amin Ya Rabbal'alamin....

No comments:

Post a Comment